top of page

יצירת לוחות השראה

עודכן: 25 בינו׳

לוחות השראה הם כלי חזותי שמשמש לאגד ולהציג רעיונות, תמונות, טקסטים וכל דבר אחר שיכול לשמש כמקור השראה לפרויקט מסוים. הם נפוצים במיוחד בתחומים כמו עיצוב, ארכיטקטורה, אופנה, פרסום, ועוד. נהוג להשתמש בלוחות השראה בתהליך היצירתי לצורך הבהרת רעיונות וקונספטים, תיאום ציפיות עם לקוחות או צוותים, וכן לשמש כנקודת מוצא לפרויקטים חדשים. כשמעצב יוצא לוח השראה הוא מגדיר קודם כל את המטרה והנושא שלו (עיצוב פנים, קולקצית אופנה וכד'). בהמשך הוא מחפש ואוסף חומרים, תמונות, סקלת צבעים שיתנו לו השראה לעיצוב. הוא מרכז את הכל בלוח אחד שמהווה את הבסיס לעיצוב.


והנה מגיע עידן הAI ואנחנו יכולים ליצור לוחות השראה מהירים ויפים בעזרת בינה מלאכותית לדוגמה הצ'אט של בינג. מה שעלינו לעשות הוא להגדיר לבינה את מטרת הלוח ומקור ההשראה והבינה תרכז לנו את החומרים ותיצור לוחות השראה יפים יפים.


אז מה הרעיון אם הבינה יוצרת את הכל? מה שחשוב כאן הוא לדעת מה להגדיר ומה לבקש. לא לתת לAI להחליט לנו על התכנים אלא לדעת להגדיר. להגדיר אלמנטים, מנעד צבעוני וכן, גם לסמוך קצת עליה שהיא תוביל לרעיונות טובים.











איך נשתמש בזה בכיתה?

זה יכול להיות תרגיל נהדר עם תלמידים. אפשר ליצור לוח השראה לפני תחילת פרוייקט יצירתי. התלמיד כותב את הפרומפט ומבקש את הבקשה. הלוח שנוצר מהווה מקור השראה להמשך. התלמיד יכול להמשיך ולפתח את "הסיפור" שנוצר בלוח ההשראה עם היצירה בבינה המלאכותית. הנה כמה רעיונות.

  1. ניתן להשתמש בלוחות השראה כחלק מהצגת עבודת חקר. התלמיד יכול להוסיף לפרומפט את הממצאים העיקריים ויהיה להם ביטוי בלוח ההשראה.

  2. השראה ללוח השראה. התלמידים יכולים ליצור לוח השראה בבינה מלאכותית ואז ליצור לוח השראה בעצמם ולצלם כשהם מתבססים על הלוח שנוצר בבינה. ולבסוף לנתח ולהשוות בין יצירת שני הלוחות.

  3. שימוש בלוח השראה לפיתוח שיח רגשי חברתי (SEL). כחלק מהשיח התלמיד יכול להגדיר לבינה את הרגשות איתן הוא מתמודד. ואז לפתח שיח מול הלוח שנוצר.

  4. לוח השראה עיצובי סביב חג או אירוע בלוח השנה.

בכל מקרה לוח השראה נותן לנו נקודות יחוס ויזואליות לנושא אותו אנו לומדים, חוקרים או מפתחים. זהו כלי עוצמתי לפתוח איתו נושא או לסכם.

מוזמנים לשתף את לוח ההשראה שיצרתם במצגת השיתופית הזו. זה יהיה נהדר לקבל השראה זה מזה.


אהבתם את הרעיון? יש לכם מה להוסיף? אשמח לקרו את תגובותכם כאן למטה.









237 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page