top of page

יצירת משפטי העצמה עם בינה מלאכותית


חוסן ובינה מלאכותית, האם זה משפט הגיוני בכלל? וכיצד בינה מלאכותית יכולה לחזק אצלנו את החוסן?

במסגרת סדנה מקוונת שהעברתי למורים כחלק מהשתלמות חוסן, ניסיתי לומר שכן, יש קשר. דבר ראשון היצירה בבינה מלאכותית מאפשר לנו בצורה מדהימה להעצים את יכולות הלמידה שלנו וגם את יכולות היצירה. בסדנה שהעברתי הדרכתי צוות מורים שברובו נפגש בפעם הראשונה עם בינה מלאכותית בכלל ועם מודל שיחה בפרט.

הראתי להם כיצד אני מנהלת דיאלוג עם claude.ai שהוא צאט' בינה מלאכותית שנותן תוצאות משביעות רצון גם בעברית. ראינו כיצד אני מדייקת בשיח את הצורך שלי ואיך להיעזר בבינה מלאכותית ליצור מערכי שיעור, מבחנים ואף לנתח מאמרים ארוכים.



לסיום עשינו את התרגיל הזה: יצירה אישית שיתופית של משפטי העצמה. אני מאמינה שפעילות זו סופר רלוונטית, שעשויה להתאים גם לתלמידים וגם לצוותי חינוך. להלן פרטי המהלך.

  1. חשיבה על קושי והתמודדות אישית

שמתי מוזיקה מרגיעה וביקשתי מכל מורה שהשתתף לעצום עיניים ולחשוב על התמודדות או קושי שהוא מתמודד איתם במהלך הימים האלו. ביקשתי שינסו לזקק את הקושי הזה למילה או למשפט קצר. ביקשתי ממש שידמיינו את המשפט או המילים כתובות ככותרת על דף לבן.

2. ניסוח משפטי העצמה בעזרת קלוד

לאחר מכן ביקשתי שיפתחו שיחה חדשה בclaude.ai ושיכתבו פרומפט עם בקשה בסגנון: נסח לי שישה משפטי העצמה להתמודדות עם... (להוסיף את הקושי או ההתמודדות)

לאחר שהקלוד יצר את המשפטים לכל מורה, ביקשתי מהם להתבונן אם המשפטים מדברים עליהם, אם הם רוצים לדייק עוד את הבקשה. ביקשתי מכל משתתף לבחור משפט אחד שמדבר אליהם במיוחד.

לוח פדלט - משפטי העצמה אישיים בעזרת צ'אט עם claude.ai

3.יצירת משפטי העצמה בלוח פדלט שיתופי

המשימה הבאה היתה להיכנס ללוח פדלט, שאת הקישור שלחתי בצ'ט של הזום. לוח פדלט מאפשר ליצור תמונות מידיות בבינה מלאכותית. ולמרות שנושא השיעור היה מודל שפה, היה נחמד לסיים את השיעור על חוסן עם בינה מלאכותית בלוח מרהיב של משפטי העצמה מאויירים.

לאחר הסבר קצר על הכלי המשתתפים העלו את המשפטים שלהם ויצרו מגוון תמונות. סיום השיעור היה הקראת המשפטים המעודדים תוך צפיה בתמונות. מה שנתן תחושה של התרוממות רוח. בדיוק מה שאנחנו צריכים כל כך בימים אלו.


לצפיה בלוח בפורמט PDF לחצו כאן


להסבר: ציור תמונות AI עם Padlet


אשמח שאם אהבתם תסמנו לייק ושתגיבו לי מה דעתכם על ההצעה בתגובות למטה (:


מוזמנים להרשם לבלוג שלי ולהשאר מעודכנים


391 צפיות0 תגובות

コメント


bottom of page