top of page

מסיבת סוף שנה יצירתית עם AI

מה נשאר לסיום השנה הזו חוץ מלאחל שתהיה שנה טובה? השנה סיימנו אותה בדרך הכי יצירתית שיש, במסיבת סוף שנה מיוחדת לחברי קהילת הוראה יצירתית עם AI. הסדנה אמנם התמקדה בכרטיסי ברכה לראש השנה, אך נתנה כלי מעולה ליצירת כרטיסי ברכה לכל זמן ומועד.

המהלך הזה יכול בהחלט לתת לכם רעיונות לעבודה מעניינת עם התלמידים שלכם (:


אז מה עשינו?




כתיבת ברכה עם GPT

התנסנו בכתיבת ברכה דרך מודל השפה - GPT. זוהי דרך מצוינת ללמוד לעבוד עם בינה מלאכותית בתחום הכתיבה. יש להגדיר בפרומפט את עיקרי הברכה הרצויה, למי מיועד, סגנון הכתיבה וכד', וה-GPT יוצר ברכה אישית ומותאמת ומסוגננת. כלי שימושי במיוחד לכל מי שרוצה להוסיף טאצ' אישי לברכה, בלי הרבה מאמץ.


אני בוחרת את המלחמות שלי...

כדי ולגשר על פערי ידע (כן יודעים קנבה, לא יודעים קנבה), הכנתי מראש תבנית בקנבה של כרטיס ברכה הכולל טקסט ותמונה. ככה יכלו המשתתפים להטמיע את הברכה והתמונות בתוך הכרטיס.


ובנוסף הנחיתי את המשתתפים להתחבר מראש לקופילוט בינג של מייקרוסופט, שההתחברות שם לעתים מורכבת (כך שאם אתם עושים שיעור כזה לתלמידים שלכם, יש להקדיש שיעור קודם להראות להם כיצד להתחבר). מסיבה זו גם שלחתי במייל את סרטון המסביר איך להתחבר למי שלא הצליח להתחבר עם המייל הפרטי או הארגוני.








עיצוב כרטיס קלאסי עם Copilot

כן, אני דיי עתיקה... ויש לי פינה חמה בלב לכרטיסי הברכה מילדותי. אני עדיין זוכרת את ההתרגשות שהייתה לקבל אותם פיזית, ואף לחוש את משיכות הזהב הבולטות שליוו את האיורים. ומה יותר כיף מליצור כרטיסי ברכה כאלו בעצמך? בעזרת Copilot יצרנו כרטיסי ברכה בהשראת שנות ה-50 וה-60, עם מסגרות וינטג' של תפוחים ורימונים, וסגנון איור ייחודי של דמויות ואלמנטים שהחזירו אותנו לתחושה הנוסטלגית והחגיגית של אז.





כרטיס ברכה עם שלט בינג יודע לכתוב, אז שיכתוב! (כרגע רק באנגלית, אם רוצים בעברית ניתן להוסיף בקנבה) ואם אפשר גם שיצור לי כרטיסי ברכה מטריפים עם דמויות חמודות שמחזיקות את השלט עם הברכה. זה בדיוק מה שעשינו – יצרנו דמויות בסגנונות שונים, כל אחת עם שלט וברכה מותאמת אישית. והתוצאות? חמודות ומושלמות.



איורים מינימליסטיים עם Copilot

חשוב היה לי להראות כמה סגנונות שונים יכולים להשפיע על העיצוב והאווירה. כמובן הכל תלוי בפרומפט ובהגדרה. בגלל מגבלות הזמן לא ממש הספקנו ליצור את זה אבל הראיתי את הפרומפט שיוצר את הסגנון המגניב הזה - נאיבי עם משיכות עיפרון.


כרטיס עם ברכה מסתתרת ב-Illusion Diffusion:

הגענו לדובדבן שבצפת. יצירת כרטיסי ברכה עם מסרים נסתרים – כך שכל כרטיס כזה הופך לחוויה ויזואלית מפתיעה, עם ברכות חבויות בתוכו, בזכות אשליות אופטיות מרשימות.

צמצמו עיניים כדי לראות את המסר:





יצירת כרטיס ברכה אישי עם Claude AI

לסיום, ראינו כיצד ליצור כרטיס ברכה אישי בעזרת הפיצ'ר החדש של Claude AI, שכותב קודים. התנסינו ביצירת כרטיסים ייחודיים עם קוד מותאם אישית, והתרשמנו מהיכולות המתקדמות שהפיצ'ר הזה מאפשר. לדוגמה לחצו כאן


סיכום החוויה

סדנה כזו היא דרך מקסימה בעייני לחתום את השנה – שילוב של יצירתיות, חדשנות, וכלים מעשיים שיכולים ללוות אותנו בעיצוב כרטיסי ברכה לראש השנה אבל לא רק, גם לכל מטרה.


אז מה נשאר? לאחל לכולנו שנה טובה, יצירתית ומלאת חידושים!


הסדנה זמינה לרכישה!

ניתן לרכוש את הסדנה הזו בחנות שלי וללמוד את כל הכלים שיצרו עבורנו את החוויה הייחודית הזו. זו דרך נהדרת להתאמן על בינה מלאכותית, לשלב אותה בחיים הפרטיים וגם בהוראה. בנוסף, תקבלו גם את המצגת וכל הפרומפטים המגניבים שהשתמשנו בהם במהלך הסדנה.





185 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page